Polityka prywatności
Na jakiej
podstawie prawnej i w jakim celu Administrator przetwarza dane osobowe?
Przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne:
dla wykonania umowy, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed
zawarciem umowy lub z uwagi na uzasadniony interes Administratora lub dla
wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, odbiorcą Państwa
danych osobowych będzie Administrator. Odbiorcą danych osobowych mogą być,
ponadto podmioty, z którymi Administrator współpracuje w celu realizacji zadań, do
których się zobowiązał lub których podjęcie jest konieczne z uwagi na interes jednej
ze stron (m.in. kancelarie prawne, kancelarie notarialne, banki prowadzące rachunki
powiernicze, wykonawcy serwisowi itp.).
Celem
przetwarzania danych osobowych jest:
- Cel I: wykonanie umowy lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane
dotyczą, przed zawarciem umowy. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b)
RODO. Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy, a brak
ich podania uniemożliwia jej zawarcie;
- Cel II: prawnie uzasadniony interes Administratora. Podstawa prawna: art. 6
ust. 1 lit. f) RODO. Prawnie uzasadnionym interesem ADO jest przetwarzanie
danych osobowych osób fizycznych w celu ustalenia, obrony, dochodzenia
roszczeń wynikających z umowy. Podanie danych osobowych przez osobę
fizyczną nie jest konieczne, ponieważ Administrator jest już w posiadaniu tych
danych;
- Cel III: wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na Administratorze
wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa – w zakresie
obowiązków księgowych, podatkowych i archiwizacyjnych. Podstawa prawna:
art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
Czy
Administrator przekazuje dane osobowe innym podmiotom?
W celu realizacji zadań, Administrator może
przekazywać Pańśtwa dae następującym organizacjom:
- firmy księgowe i audytorskie,;
- kancelarie prawne,
- firmy świadczące usługi informatyczne, w tym obsługujące serwery, z których korzysta
Administrator,
- firmy świadczące usługi call center i wysyłki sms oraz e-mail.
- Administrator przekazuje również podmiotom zewnętrznym zanonimizowane ciasteczka
(cookies) i inne zanonimizowane dane o użytkownikach Serwisu. Dane te nie pozwalają
na odszyfrowanie aktywności konkretnego użytkownika w Serwisie, jak również nie
pozwalają na jego identyfikację, ale pozwalają określić dane geograficzne,
statystyczne i demograficzne użytkowników. Przekazywanie tych danych ma na celu
poprawę funkcjonowania Serwisu przez zaimplementowanie odpowiednich narzędzi
podwyższających atrakcyjność Serwisu.
Czy
Administrator przekazuje dane osobowe poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Z uwagi na zawarte umowy z podmiotami
zewnętrznymi, w szczególności dotyczące utrzymania infrastruktury informatycznej,
Administrator może przekazywać dane osobowe poza Europejski Obszar Gospodarczy.
Przekazywanie danych osobowych odbywa się na podstawie odpowiednich mechanizmów prawnych,
takich jak standardowe klauzule umowne, reżim Privacy Shield lub inne podobne instrumenty
prawne przewidziane w RODO.
Czy
Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników w celach marketingowych?
Nie. Administrator nie wykorzystuje danych
osobowych użytkowników w celach marketingowych.
Czy
Administrator dokonuje profilowania?
Na podstawie zanonimizowanych danych
dostarczonych przez użytkowników Serwisu (pliki cookies, dane o wykorzystywanym urządzeniu
itp.) Administrator może dokonywać profilowania, tj. dostosowywać zawartość Serwisu do
preferencji użytkowników. Podstawą prawną tego działania, pomimo że w tym zakresie nie
dochodzi w ocenie Administrator do przetwarzania danych osobowych, jest uzasadniony interes
Administrator (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Dokonując analizy ochrony praw i wolności
uznaliśmy, że takie działanie nie ma istotnego wpływu na prywatność użytkowników. Działania
te pozwalają nam na lepsze świadczenie usług i dostosowanie Serwisu do potrzeb użytkowników.
Działania te odzwierciedlają więc oczekiwania użytkowników.
Jak długo
Administrator będzie przechowywać moje dane osobowe?
Okres czasu, przez który Państwa dane osobowe
będą przetwarzane, jest uzależniony
od celu, w jakim zostały one zgromadzone, tj.:
- W przypadku osób fizycznych będących stroną umowy zawartej z
Administratorem, bądź osób fizycznych zmierzających do zawarcia umowy
(prowadzących negocjacje handlowe) z Administratorem – co najmniej do
czasu przedawnienia roszczeń każdej ze stron umowy lub przez okres
wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
- W przypadku osób fizycznych zainteresowanych szkoleniami z oferty
Administratora, w związku z koniecznością podjęcia działań na żądanie osoby,
której dane są przetwarzane – przez okres nie dłuższy niż 3 lata od momentu
zgłoszenia żądania;
- W przypadku osób fizycznych, które wyraziły zgodę na przetwarzanie swoich
danych osobowych – przez okres nie dłuższy niż 8 lat od momentu wyrażenia
zgody.
Jakie są prawa
użytkowników w związku z ich danymi osobowymi?
Prawo do sprzeciwu – art. 21 RODO.
Każdy użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec wykorzystania danych
osobowych, w tym profilowania, jeżeli Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie
uzasadnionych interesów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) lub w przypadku profilowania lub
marketingu bezpośredniego.
Rezygnacja (wypisanie się) z otrzymywania informacji o umówionych wizytach, wniesienie
sprzeciwu od otrzymywania próśb o wypełnienie ankiet satysfakcji po umówionej wizycie będzie
oznaczała sprzeciw w stosunku do przetwarzania danych osobowych. Jeżeli wniesienie sprzeciwu
będzie odpowiadało prawu, w takim przypadku Administrator nie będzie przetwarzał już danych
osobowych w tym celu.
Prawo dostępu do danych – art. 15 RODO.
Każdy użytkownik ma prawo do uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy Administrator
przetwarza jego dane osobowe. Żeby przekazać potwierdzenie właściwej osobie i nie naruszyć
tym samym praw innych osób, Administrator może prosić o przekazanie dodatkowych informacji w
celu potwierdzenia tożsamości.
Wykonując to prawo, każdy użytkownik może:
- uzyskać dostęp do swoich danych osobowych;
- uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych
osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie
przechowywania danych lub o kryteriach ustalania tego okresu, o prawach
przysługujących na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego,
o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu
oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza EOG.
Ponadto, każdy użytkownik może uzyskać kopię danych osobowych jakie są przetwarzane
przezAdministratora.
Prawo do poprawiania danych osobowych – art. 16 RODO.
Każdy użytkownik ma prawo w dowolnym momencie poprawić dane osobowe go dotyczące, jeżeli
dane osobowe przetwarzane przez Administratora są nieprawidłowe. Każdy użytkownik ma również
prawo do uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie
dodatkowego oświadczenia dotyczących tych danych.
Prawo do bycia zapomnianym – art. 17 RODO.
Każdy użytkownik ma prawo do żądania usunięcia części lub całości swoich danych osobowych.
Taka sytuacja może mieć miejsce w przypadku:
- cofnięcia zgody na przetwarzania danych osobowych,
- dane osobowe stały się zbędne dla celów w jakich Administrator przetwarzał te dane
osobowe,
- wniesiony został sprzeciw zgodny z art. 21 RODO, a Administrator nie dysponuje inną
podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych,
- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
- dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego
przewidzianego w prawie Unii Europejskiej lub prawie polskim.
Pomimo wykonania prawa do bycia zapomnianym Administrator może w dalszym ciągu przetwarzać
wszystkie lub część danych osobowych z uwagi m.in. na obowiązki prawne ciążące na
Administrator (np. obowiązki podatkowe) lub z uwagi na obronę lub dochodzenie ewentualnych
roszczeń.
Prawo do ograniczenia przetwarzania – art. 18 RODO.
Każdy użytkownik, zgodnie z art. 18 ROO, ma prawo do ograniczenia przetwarzania dotyczących
go danych osobowych. Prawo to oznacza, że użytkownik ma prawo zażądać, aby jego dane osobowe
nie były przetwarzane do czasu rozpatrzenia żądania. W takiej sytuacji użytkownik nie będzie
miał dostępu tylko do takich funkcjonalności Administrator, które nie będą łączyło się z
wykorzystaniem danych osobowych.
Prawo to można wykonać w następujących sytuacjach:
- gdy użytkownik kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas
Administrator ograniczy ich wykorzystanie na czas potrzebny do sprawdzenia
prawidłowości danych osobowych, jednak nie dłuższy niż 14 dni,
- gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych
użytkownik zażądał ograniczenia ich wykorzystania;
- gdy dane osobowe użytkownika przestały być niezbędne do celów, w których zostały
zebrane lub wykorzystywane, ale są one potrzebne w celu ustalenia, dochodzenia lub
obrony roszczeń;
- gdy użytkownik wniósł sprzeciw wobec wykorzystania danych osobowych – wówczas
ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy ochrona interesów, praw
i wolności użytkownika przeważa nad interesami, które realizuje Administrator,
przetwarzając dane osobowe użytkownika.
Prawo do przenoszenia danych – art. 20 RODO.
Każdy użytkownik, zgodnie z art. 20 RODO, ma prawo do przenoszenia dotyczących go danych
osobowych. Prawo do przenoszenia danych oznacza, że użytkownik ma prawo otrzymać w
ustrukturyzowanym formacie dane osobowe, które dostarczył Administrator. Dane te można
przesłać dowolnemu podmiotowi. Można również wnioskować, żeby Administrator przesłał te dane
osobowe innemu, wskazanemu przez Użytkownika, administratorowi, o ile będzie to technicznie
możliwe.
Czy mam prawo
wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem danych osobowych?
Tak, każdy użytkownik ma prawo wniesienia skargi
do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2,
00-193 Warszawa.
W jaki sposób
Administrator zabezpiecza dane osobowe?
Administrator dokłada starań, aby przetwarzane
dane osobowe były bezpieczne. W tym celu stosowane są rozwiązania techniczne i
organizacyjne, które mają za zadanie zabezpieczenie danych osobowych. Tymi środkami są w
szczególności:
- regularne testowanie infrastruktury informatycznej pod kątem bezpieczeństwa,
- kontrolowanie dostępu do danych w ramach spółki Administrator,
- metody kryptograficzne.
Kiedy
Administrator występuje jako tzw. podmiot przetwarzający?
W związku z zawieranymi z Profesjonalistami i
Salonami umowami dotyczącymi świadczenia usług, Profesjonaliści i Salony mogą wprowadzać do
oprogramowania komputerowego oferowanego im w ramach umowy dane osobowe osób, które nie są
użytkownikami serwisu. Oprogramowanie komputerowe dostarczane przez Administratora pozwala
Profesjonalistom i Salonom między innymi na zarządzanie grafikiem pracy, wpisywaniu danych
osobowych swoich pacjentów oraz przesyłania swoim pacjentom informacji SMS lub e-mail o
umówionej lub odbytej wizycie. W tym celu Profesjonaliści i Salony mogą wprowadzać do tego
oprogramowania dane osobowe. W zakresie dostarczania oprogramowania komputerowego dla
Profesjonalistów i Salonów, Administrator występuje jako tzw. podmiot przetwarzający, o
którym mowa w art. 28 RODO. Administrator jako podmiot przetwarzający przetwarza dane
wyłącznie na polecenie Profesjonalistów i Salonów oraz nie wykorzystuje ich we własnych
celach. Dotyczy to w szczególności wysyłania do osób, których dane osobowe zostały podane
przez Profesjonalistów lub Salony informacji SMS i e-mail z przypomnieniami o wizytach lub
informacji po odbytej wizycie.
Profesjonaliści i Salony samodzielnie decydują o zakresie wprowadzanych do oprogramowania
komputerowego udostępnionego przezAdministratora danych osobowych. Również samodzielnie
Profesjonaliści i Salony decydują o wysyłce do swoich pacjentów SMS-ów i e-maili dotyczących
wizyt. Jeżeli nie chcą Państwo otrzymywać takich wiadomości, prosimy o kontakt bezpośrednio
z profesjonalistą lub salonem, który zlecił wysyłkę tego typu wiadomości.
Jak mogę się
skontaktować w sprawie moich danych?
Kontakt w sprawie danych jest możliwy:
- przez formularz kontaktowy;
- za pośrednictwem maila: osmolski.t@gmail.com;
- korespondencyjnie na adres siedziby: Balustrady Nierdzewne Tomasz Osmólski ul.
Narutowicza 9 05-091 Ząbki.
Pliki cookies
Wstęp. Dane kontaktowe
Niniejsza Polityka cookies dotyczy wykorzystywania plików „cookies”, pixeli (kody pikselowe) oraz stosowania innych technologii internetowych oraz przetwarzaniu danych osobowych za ich pomocą, które stosowane są na niniejszej stronie zwanej „Serwisem”, „Serwisami” lub „stronami internetowymi”. Wydawcą tych stron jest Balustrady Nierdzewne Tomasz Osmólski.
W niniejszej Polityce znajdują się informacje o tym:
- jakie technologie internetowe są stosowane na stronach internetowych,
- jakie dane przetwarzamy,
- w jaki sposób i do jakich celów wykorzystujemy i przetwarzamy te dane,
- do kogo i gdzie przesyłamy te dane.
Administratorem danych osobowych na stronie http://osmolski.com.pl/ jest Balustrady Nierdzewne Tomasz Osmólski. (dalej: „Administrator”).
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Z Inspektorem Ochrony Danych można skontaktować się:
- drogą e-mail: osmolski.t@gmail.com;
- pisemnie na adres: Balustrady Nierdzewne Tomasz Osmólski ul. Narutowicza 9 05-091 Ząbki
I. Cookies i stosowane technologie internetowe
1. Cookies
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu (np. komputerze, tablecie, smartphonie) i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu.
Cookies nie są szkodliwe dla Użytkowników czy ich urządzeń, nie wpływają niekorzystnie na ich działanie. Nie powodują też zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych, ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach.
2. Rodzaje cookies
W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). Pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies (cookies mogą pozostawać na urządzeniu Użytkownika przez różne okresy czasu – może to być czas trwania sesji, albo ustawiony czas istnienia) lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
W ramach Serwisu stosowane są następujące pliki cookies:
- „niezbędne” pliki cookies - niezbędne do funkcjonowania strony internetowej, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu; służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu. Tych plików cookies nie można wyłączyć w ramach zarządzania ustawieniami cookies. Możesz jednak ustawić swoją przeglądarkę tak, aby zablokować te pliki cookies, ale niektóre elementy strony nie będą wtedy działać. Te cookies nie przechowują żadnych danych osobowych.
- „analityczne” /„wydajnościowe” pliki cookies - umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych, aby pomóc nam zrozumieć, w jaki sposób wykorzystywane są nasze witryny internetowe lub pomóc nam w dostosowaniu naszych stron internetowych; te pliki cookie pozwalają nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie. Dzięki nim możemy dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, a także zrozumieć, jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Wszystkie dane gromadzone przez te pliki cookie są agregowane, w związku z czym pozostają anonimowe. Jeśli użytkownik nie wyrazi zgody (tj. zmieni domyślnie udzieloną zgodę) na stosowanie tych plików cookie, nie będziemy wiedzieć, kiedy odwiedził naszą witrynę, ani nie będziemy w stanie monitorować jej działania. Bez tych plików cookie niektóre funkcje mogą stać się niedostępne.
- „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich preferencji i zainteresowań, odwiedzin na stronach internetowych, także poprzez działania remarketingowe z użyciem tzw. (ang.) third party cookies (ciasteczka stron trzecich) umieszczanych za pośrednictwem naszej strony przez naszych dostawców reklamowych. Mogą one być wykorzystane do tworzenia profili Użytkowników, prezentowania bardziej trafnych lub odpowiadających profilowi reklam na innych stronach, zapobieganiu ponownemu pojawianiu się tej samej reklamy, a także do mierzenia efektywność kampanii reklamowych. Pliki te mogą przechowywać informacje o fakcie, że witryna internetowa została odwiedzona z określonego urządzenia, a także przekazywać tego rodzaju dane partnerom reklamowym. Nie wyrażenie zgody na te pliki cookies nie uniemożliwia korzystania z serwisu. Jeśli użytkownik nie zaakceptuje tych plików cookie, może nadal otrzymywać reklamy, lecz mniej dostosowane do swoich preferencji lub zainteresowań.
Poza własnymi plikami cookies, na stronach internetowych mogą być wykorzystywane tzw. (ang.) third party cookies (ciasteczka stron trzecich) umieszczanych za pośrednictwem naszej strony przez naszych dostawców reklamowych. Wykorzystywane są do zapewniania na stronie internetowej lub za pośrednictwem strony internetowej właściwości lub funkcji pochodzących od stron trzecich, (np. funkcje i treści reklamowe, filmy i usługi analityki strony internetowej). Podmioty instalujące tzw. (ang.) third party cookies mogą rozpoznać Twoje urządzenie zarówno wtedy, gdy przy jego użyciu odwiedzasz daną stronę internetową, jak i wówczas, gdy przy użyciu danego urządzenia odwiedzasz strony internetowe, współpracujące z naszymi dostawcami reklamowymi. Ponadto możemy używać także web beacons dostarczanych przez tych dostawców reklamowych, aby pomóc w zarządzaniu naszymi reklamami internetowymi. Web beacony pozwalają rozpoznać cookie przeglądarki, gdy przeglądarka odwiedza tę stronę i dowiedzieć się, które banery reklamowe przenoszą użytkowników do naszej strony.
3. Pixel
Pixel to kod oprogramowania, który pozwala śledzić Użytkowników i ich zachowanie na stronach internetowych, na których rozmieszczono piksele. Może to być podstawowe śledzenie, czy Użytkownik odwiedził stronę internetową, aż do szczegółowego śledzenia działań, takich jak dodanie produktu do koszyka, wybranie produktu, wysłanie formularza itp. Piksel może przesłać zgromadzone informacje stronie trzeciej, tj. do dostawcy kodu.
II. Zakres zbieranych danych
Cookies identyfikują dane urządzenia i przeglądarki używane do przeglądania stron internetowych – pozwalają np. dowiedzieć się czy dane urządzenie odwiedzało już stronę. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
W ramach Serwisu możemy przetwarzać dane dotyczące sposobu korzystania z witryny za pomocą komputera, tabletu czy smartphona lub innego urządzenia, za pomocą którego uzyskujesz dostęp do stron internetowych. Niektóre z tych danych, w połączeniu z innymi danymi, mogą stanowić dane osobowe.
Za pomocą stosowanych technologii internetowych możemy przetwarzać np.:
- dane urządzenia: typ/model urządzenia, unikalne identyfikatory urządzeń, adres MAC, adres IP, system operacyjny, wersja systemu operacyjnego i ustawienia urządzenia, ustawiony język, rozdzielczość ekranu, wersja i rodzaj przeglądarki internetowej
- dziennik / zdarzenia: czas korzystania z Serwisu, dane wyszukiwania oraz wszelkie informacje przechowywane w plikach cookies, które jednoznacznie identyfikują przeglądarkę lub konto Użytkownika, np. ostatnia wizyta na stronie, długość wizyty na stronie, rodzaj odwiedzanych stron oraz podstron, adres odwiedzanej strony (URL), na którym kroku jest klient w konfiguratorze samochodu, wersja przeglądarki internetowej oraz rodzaj, ustawiony język w przeglądarce, wypełnione formularze/zakończone konfiguracje, ostatnio przeglądane modele samochodów i oferty, lista kampanii na stronie, w której brał udział klient;
- dane dotyczące lokalizacji: adres IP, dane o Twojej lokalizacji uzyskane za pomocą różnych technologii pozycjonowania - (długość i szerokość geograficzna, ISP np. Play/Orange, inne podane przez Użytkownika dane lokalizacyjne), takich jak GPS, punkty dostępu Wi-Fi lub inne czujniki, które mogą dostarczać dane w pobliżu urządzenia (po wyrażeniu zgody na lokalizację);
- inne dane: dane na temat korzystania z Serwisu, które możemy przetwarzać, jeśli odwiedzasz lub korzystasz z naszych stron internetowych, np. źródło wejścia pod UTM, kampania reklamowa, z której Użytkownik wszedł na stronę, referrale, linki, w które kliknął Użytkownik, ilość kliknięć i widoków dynamicznej zawartości strony, jakie reklamy zobaczył Użytkownik oraz gdzie, który wyraził zgodę na retargeting.
W związku z dostępem do naszego serwisu dane z urządzenia końcowego przetwarzane są w sposób zautomatyzowany w związku z jego wywołaniem lub wykonywaniem aktywności na stronie, dzięki czemu wydawca jako administrator danych ocenia niektóre czynniki dotyczące osób fizycznych, aby poprzez analizę ich zachowania antycypować przyszłe zachowanie, jednakże bez podejmowania istotnych decyzji dotyczących Użytkownika.
III. Cele i podstawa prawna stosowanych technologii internetowych
Wykorzystujemy stosowane technologie internetowe do:
- zapewnienia funkcjonowania, bezpieczeństwa i niezawodności serwisu;
- dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych, ulepszania strony internetowej (odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do indywidualnych potrzeb Użytkownika);
- analizy i tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
- w celach reklamowych (w tym profilowania, remarketingu, retargetingu) i łączenia się z mediami społecznościami, wyświetlania reklamy behawioralnej (opartej na zainteresowaniach) mającej dostarczać Użytkownikom treści reklamowej dostosowanej do ich zainteresowań lub profili, mogą być używane również do wyświetlania reklam poza stronami Serwisu (także z wykorzystaniem tzw. third party cookies) naszych partnerów reklamowych. Naszym celem jest opracowanie oferty reklamowej, która będzie atrakcyjna i korzystna dla Użytkownika, dlatego w ramach reklamy behawioralnej Użytkownik może zobaczyć przede wszystkim informacje o produktach lub usługach, które oglądał lub sprawdzał już na naszych stronach. Więcej w punkcie V poniżej.
Przetwarzanie danych osobowych pochodzących z plików cookies lub podobnych technologii na naszych stronach internetowych w celach zapewnienia funkcjonowania strony, dostosowania strony internetowej do preferencji Użytkownika, celach analitycznych, odbywa się na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w celach reklamowych i łączenia z mediami społecznościowymi będzie Twoja dodatkowa zgoda, wyrażona poprzez dokonanie wyboru i zaznaczenie checkboxa.
W każdej chwili Użytkownik może cofnąć swoją zgodę lub wyrazić swój sprzeciw na przetwarzanie jego danych osobowych zmieniając ustawienia plików cookies poprzez zmianę ustawień przeglądarki lub skorzystanie z innych sposobów pozwalających na zmianę ustawień cookies opisanych w punkcie VI poniżej.
IV. Funkcjonalności lub technologie dostawców zewnętrznych
nformujemy, iż na naszych stronach korzystamy z usług i narzędzi dostawców zewnętrznych, w szczególności w zakresie związanym z dostarczaniem usług dostępnych za pośrednictwem strony (np. usługi czat, callpage) oraz z analityką, reklamą behawioralną (opartą na zainteresowaniach), remarketingiem, pomiarem rezultatów kampanii reklamowych. Dostawcy poszczególnych cookies lub innych technologii wskazani są na w/w listach.
Poniżej opisujemy wybrane narzędzia naszych dostawców:
Google Analytics
Korzystamy z narzędzi Google Analytics, które zbierają anonimowe informacje na temat odwiedzin Użytkownika w Serwisie, takie jak podstrony, które wyświetlił, czas, jaki spędził w serwisie czy przejścia pomiędzy poszczególnymi stronami w celu generowania anonimowych statystyk dotyczących funkcjonowania stron oraz umożliwienia analizy aktywności na stronie internetowej tak, aby jak najlepiej dopasować naszą ofertę do potrzeb Użytkowników. W tym celu wykorzystywane są pliki cookies firmy Google LLC dotyczące usługi Google Analytics.
Google AdWords
Korzystamy z narzędzi Google AdWords, dzięki czemu możemy prezentować naszą ofertę w obrębie wyszukiwarki Google oraz na witrynach, które są częścią sieci reklamowej Google. Użytkownikowi wpisującemu określone hasła w wyszukiwarce wyświetlana może zostać nasza reklama skorelowana z wpisanym hasłem. W ramach Google AdWords analizujemy skuteczność reklam publikowanych na stronach Google, co pozwala lepiej dopasować nam ofertę do oczekiwań Użytkowników. Po kliknięciu na baner ogłoszenia publikowanego przez Google na komputerze Użytkownika zapisywane są pliki cookies w ramach AdWords. Pozyskiwane są jedynie informacje statystyczne służące identyfikacji banera reklamowego.
Google DoubleClick, Adform
Korzystamy z narzędzi służących do celów reklamowych oraz re-marketingowych. W tym celu wykorzystywane są pliki cookies firmy Google dotyczące usług DoubleClick (DoubleClick Campaign Manager, Doubleclick Bid Manager, DoubleClick Search, DoubleClick Floodlight), Adform (DMP, DSP). Zewnętrzni dostawcy, instalują odpowiedni kod lub pixel, aby pobrać informacje o aktywności Użytkownika w Serwisach i następnie na tej podstawie Użytkownikowi, który odwiedził nasze Serwisy, wyświetlają się nasze reklamy na innych stronach internetowych należących do sieci reklamowej naszych zewnętrznych dostawców (tzw. remarketing), a także zbierają informacje na temat wykonanej kampanii, wykonują analitykę stron oraz analizują segmenty.
Facebook Pixel
Jest to narzędzie, które pomaga nam mierzyć skuteczność reklam na podstawie analizy działań podejmowanych przez Użytkowników w naszym serwisie. Dane z piksela wykorzystujemy m.in. do: emisji reklam wśród właściwej grupy odbiorców, tworzenia grup odbiorców reklam, w tym tzw. look-alike, analizowania tego, co zdarzyło się w wyniku kliknięcia w reklamę zarówno za pośrednictwem narzędzi reklamowych Facebook jak i w serwisie, używania innych narzędzi reklamowych Facebook, jak np. custom audience.
Facebook Custom Audience
Jest to narzędzie remarketingowe, służące do wyświetlania reklamy opartej na zainteresowaniach w ramach sieci społecznościowej Facebook lub innych witryn, które również używają tego narzędzia. Przeglądarka użytkownika automatycznie nawiązuje bezpośrednie połączenie z serwerem Facebook. Wedle naszej najlepszej wiedzy przez integrację Facebook Custom Audiences, Facebook otrzymuje takie informacje jak: data i godzina dostępu, strona którą odwiedził Użytkownik lub kliknięcie w naszą reklamę, adres IP, nazwa domeny, niezależnie czy Użytkownik jest zarejestrowany lub zalogowany w serwisie Facebook (nie mamy jednak wpływu na zakres i dalsze wykorzystanie danych, zebranych przez Facebook za pomocą tego narzędzia). Jeśli użytkownik jest zarejestrowany w serwisie Facebook, Facebook może powiązać wizytę użytkownika z jego kontem. Jeżeli Państwa konto w serwisie Facebook spełnia określone, zdefiniowane wcześniej przez nas parametry (np. wiek, płeć, region), a tym samym jest częścią naszej określonej grupy docelowej (tzw. „Audience“), w serwisie Facebook może zostać Państwu wyświetlona nasza reklama, przygotowana specjalnie dla tej grupy docelowej i odpowiadająca jej zainteresowaniom. Nie poznamy przy tym jednak danych zapisanych na Państwa koncie w serwisie Facebook.
Synerise
Korzystamy z usług Synerise S.A. polegających na gromadzenia informacji o sesji Użytkownika w celach analitycznych, poprawienia funkcjonalności strony oraz profilowania i retargetingu.
Na naszych stronach internetowych lub fanpageach mogą być używane wtyczki sieci społecznościowych podmiotów trzecich, np. Facebook, Instagram, Youtube, (pluginy lub tzw. „wtyczki” np. „Like” „Udostępnij”), oznaczone za pomocą powszechnie znanych ikon tych sieci.
W tym celu na odpowiednich stronach umieszczany jest kod odwołujący się do powyższych sieci. Treść z naszych stron internetowych może zostać przesłana na tę stronę lub do tej usługi. W zależności od ustawień prywatności Użytkownika, może ona być widoczna publicznie lub prywatnie (np. tylko dla znajomych, śledzących lub dla każdego, kto wejdzie na profil Użytkownika). Za pomocą tych wtyczek mogą Państwo jako zalogowany użytkownik tych serwisów udostępniać w ramach tych serwisów stronę, na której się Państwo znajdują. Wtyczka zostanie jednak załadowana dopiero wówczas, jeżeli zainstalują Państwo odpowiednią wtyczkę za pomocą ikony aktywacyjnej. Zawartość wtyczki będzie wówczas przekazywana przez odpowiedni serwis społecznościowy bezpośrednio na Państwa urządzenie końcowe i będzie tam wyświetlana. W przypadku zaznaczenia odpowiedniej opcji wyboru, aktywacja ta będzie obowiązywała na stałe podczas Państwa odwiedzin w naszym serwisie internetowym. W każdej chwili mogą Państwo dezaktywować przyciski, klikając na „Cofnij”. Bez odpowiedniej aktywacji wtyczki pozostaną nieaktywne i nie zostanie utworzone połączenie z serwisami społecznościowymi. Jeżeli aktywowali Państwo używanie wtyczki, wówczas przetwarzamy następujące dane i przekazujemy je do dostawcy wtyczki: (data i godzina dostępu, odwiedzona część naszego serwisu internetowego, adres IP, nazwa domeny).
Na naszych stronach internetowych znajdują się także zewnętrzne linki, np. do naszej strony na Facebooku , Instagramie , lub do naszego kanału na Youtube . Przy korzystaniu z tych linków Użytkownik opuszcza stronę internetową.
Serwis nie ma kontroli nad tym, jakie dane gromadzi dostawca wtyczek lub stron serwisów społecznościowych i jak je przetwarza. Aby uzyskać informacje na temat celu i zakresu gromadzenia danych, w tym także plików cookies tam stosowanych, ich dalszego przetwarzania i wykorzystywania przez zewnętrznych dostawców oraz przysługujących Użytkowników praw oraz opcji ustawień ochrony prywatności tych dostawców, Użytkownik może zapoznać się z informacją o ochronie danych odpowiedniego dostawcy.
Przetwarzanie danych poza EOG
W związku z możliwością udostępniania danych zbieranych przy pomocy cookies naszych dostawców zewnętrznych, informujemy, iż niektóre dane mogą być przekazane poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Takie przekazywanie danych może odbywać się na podstawie decyzji w sprawie odpowiedniego stopnia ochrony podjętej przez Komisję Europejską, tj. dla organizacji uczestniczących w programie Tarcza Prywatności (Privacy Shield), lub na podstawie standardowych klauzul umownych zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej albo na podstawie Państwa wyraźnej zgody. Jednocześnie wskazujemy, iż Google LLC, Facebook, Sizmek, posiadają certyfikat EU-US-Privacy Shield. W ramach umowy pomiędzy USA a Komisją Europejską ta ostatnia stwierdziła odpowiedni poziom ochrony danych w przypadku przedsiębiorstw posiadających certyfikat Privacy Shield.
Więcej informacji w tym zakresie można uzyskać kontaktując się naszym IOD.
V. Sprzeciw oraz cofnięcie zgody na instalację cookies
W każdej chwili Użytkownik może cofnąć swoją zgodę lub wyrazić swój sprzeciw w zakresie wykorzystywania przez nas lub naszych partnerów danych zawartych w plikach cookies lub innych podobnych technologiach, poprzez zmianę ustawień przeglądarki lub skorzystanie z innych sposobów pozwalających na zmianę ustawień cookies, wskazanych poniżej.
Można zmienić ustawienia w przeglądarce, tak by żądała akceptacji plików cookies, by akceptowała lub odrzucała tylko niektóre rodzaje plików cookies, bądź też odrzucała wszystkie z nich. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej - w opisie funkcji pomocy przeglądarki lub może skontaktować się z producentem oprogramowania odnośnie instrukcji dotyczących wyłączania i usuwania plików cookies.).
Należy pamiętać, że niektóre pliki cookies są niezbędne do funkcjonowania naszych stron internetowych, a ich usunięcie lub wyłączenie może obniżyć ich funkcjonalność. Jeżeli w wyniku zmiany ustawień dot. plików cookies zostanie umieszczony tzw. plik cookie opt – out (który służy wyłącznie do identyfikacji sprzeciwu Użytkownika – braku zgody), należy pamiętać, iż plik cookie - opt out działa tylko w przeglądarce, przy użyciu której został zapisany. Jeśli usuniesz wszystkie cookies lub będziesz używać innej przeglądarki bądź innego urządzenia końcowego, to ustawienia opt- out trzeba dokonać ponownie.
Informacje w jaki sposób dokonać konfiguracji ustawień plików cookies w przykładowych przeglądarkach internetowych znajdziesz tutaj:
w przeglądarce Internet Explorer™ https://support.microsoft.com/pl-pl/help/278835/how-to-delete-cookie-files-in-internet-explorer
w przeglądarce Mozilla Firefox ™ https://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek
w przeglądarce Chrome™ https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=pl
w przeglądarce Opera™ https://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/
w przeglądarce Safari™ https://support.apple.com/pl-pl/HT201265
Informacje, w jaki sposób dokonać konfiguracji ustawień plików cookies w zakresie urządzeń mobilnych znajdziesz na stronach internetowych producentów najpopularniejszych systemów mobilnych (urządzenia z systemem iOS, Android, Windows Phone, BlackBerry).
Użytkownik może także zmienić ustawienia dot. poszczególnych cookies stosowanych przez naszych zewnętrznych dostawców:
Google Analytics Opt – out https://support.google.com/analytics/answer/181881?hl=pl
Facebook Opt-out https://www.facebook.com/ads/preferences/?entry_product=ad_settings_screen
Sizmek Opt out https://www.sizmek.com/privacy-policy/optedout/#options
AdForm https://site.adform.com/privacy-policy-opt-out/
Więcej informacji na temat plików cookies i innych technologii śledzenia, w tym tego, jak je wyłączyć, znajduje się na stronie http://wszystkoociasteczkach.pl/
Użytkownik może wyłączyć poszczególnych reklamodawców korzystających z historii wyszukiwania w celu dostarczania internetowych reklam behawioralnych, odwiedzając stronę http://www.youronlinechoices.com/pl/twojewybory